KÖPVILLKOR
FORCE MAJEURE
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.
Skulle någon av artiklarna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga artiklar kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den överenskomna ursprungliga frakten.
Om någon vara skulle vara slut, så kan det resteras och skickas i efterhand när det kommer på lager igen. Om du inte vill vänta så kan du kontakta våran support på support@cigge.com eller 0243 20 20 14 för avbryta den resterande produkten eller byta ut den.
Alla våra betalningar sköts av Klarna
Vid fakturabetalning gäller alltid minst 14 dagars betalningstid (se fullständiga villkor från Klarna här)
Upp till 12 månaders garanti gäller på all hårdvara förutom förbrännare/coils eller E-juice. Det är mycket viktigt att du som kund behåller original lådorna på hårdvara du köpt. Då det finns koder på alla lådor som vi måste ha för reklamera produkten.
Observera att en e-cigaretter och tillbehör kan ha begränsad hållbarhet, även under normal användning och att denna period kan förkortas genom överdriven eller felaktig användning. Det är din plikt att ange och efter krav visa hur felen märks eller förekommer.
Vi garanterar att allt snus vi säljer inte ska ha kortare datum än 2 veckor på lösa dosor och 4 veckor på stockar. Om du fått snus som är kortare datum än 2 veckor på lösa dosor eller 4 veckor på stockar, maila till våran mail support på support@cigge.com
Viktig information: Vid alla typer av reklamationer måste du uppvisa ett faktiskt fel. Behåll därför den defekta produkten, kasta eller bruka den inte. Släng inte originallådan då den har koder som måste uppges till tillvekaren, har du inte lådan kvar så godkänns inte reklamationen. Har man inte kvar originallådan har cigge.se rätt att göra ett värdeminskningsavdrag med upp till 100% av varans värde vid intagning för reklamation.
Du som konsument har enligt Konsumentköplagen (SFS 2022:260) rätt att reklamera varor som är felaktiga under förutsättning att felet uppstod inom tre (3) år från att varan avlämnats till dig och att du meddelat Cigge.se om felet inom skälig tid efter du upptäckt eller borde ha upptäckt felet. Vad som anses vara inom skälig tid bedöms från fall till fall och avgörs med hänsyn till varans beskaffenhet men reklamation som görs inom två (2) månader från att det felet upptäcktes anses alltid vara inom skälig tid. Om du önskar reklamera en vara ska du kontakta vår support så snart som möjligt.
Observera att en e-cigaretter och tillbehör kan ha begränsad hållbarhet, även under normal användning och att denna period kan förkortas genom överdriven eller felaktig användning. Det är din plikt att ange och efter krav visa hur felen märks eller förekommer.
Det är naturligtvis ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte uppstått i samband med felanvändning av dig som kund.
Observera dock att atomizer/clearomizer är förbruksvaror, det kan inte förväntas att dessa ska hålla för evigt och de täcks därför inte av garantin.
Bifoga en kopia av fakturan/ordernummer som bevis för att produkten köps från cigge.se. Vid en godkänd reklamation betalas ersättning ut för eventuella fraktkostnader samt andra kostnader som uppkommit i samband med reklamationen.
Observera: Vi tar ej emot returer som skickas som rek. paket eller mot postförskott, då vi ej har möjlighet att utkvittera dessa. Vi tar ej ansvar för bristfällig emballering i samband med retur av varor och det kan EJ rekommenderas att returnera varor i papperskuvert.
Det är mycket viktigt vid returer men extra viktigt vid reklamationer att man packar ordentligt samt ser till tömma vätskor och slå av maskiner så det inte skadas under transport. Skulle man inte följa något av detta och vi får det skadat eller läckage av vätska osv så kommer inte reklamationen godkännas.
För att ett avtal ska kunna ingås är nedanstående information nödvändig:
- Namn
- Adress
- Telefonnummer
- E-mailadress
Personupplysningar registreras med det ändamål att kunna leverera varan till dig. Personupplysningarna registreras hos cigge.se och sparas i fem år, därefter försvinner upplysningarna. Vid insamling av personliga upplysningar via vår hemsida säkrar vi att du alltid är införstådd med. Information angiven till cigge.se vidarebefordras eller säljs inte vidare till någon tredje part och vi registrerar inga känsliga personuppgifter.
Detta gäller från och med 1/5-2022
Det beviljas 14 dagars ångerrätt, under förutsättning att varan är oanvänd eller obruten. Omkostnader kring frakt på originalordern och returen står kunden själv för (du kan hitta våran Ångerblankett här Reklamationer & returer Detta gäller från det då du som kund meddelat ånger om varan. Ångerrätten kan dock bara utnyttjas så länge varan är i samma skick och mängd som vid leverans. Skulle varan inte vara förpackad väl vid retur av ångrad vara har cigge.se rätt att göra ett värdeminskningsavdrag med upp till 100% av varans värde. Vid köp av E-cigaretter hos cigge.se är originalförpackningen alltid en viktig del av varans värde. Önskar du använda dig av ångerrätten ber vi dig att skicka ett mail till vår kundservice på Support@cigge.com. Kontakta oss med ordernummer och beskrivning på att du vill ångra ditt köp. Blir varan skadad eller försämrad på grund av bristfällig förpackning förlorar du som kund ångerrätten. Återbetalning vid ångerrätt sker inom 14 dagar efter mottagandet av returen utan dröjsmål med samma medel som den ursprungliga betalningen (om inte annat önskas). Återbetalningen sker fortast möjligt via överföring till din bank när cigge.se har kontrollerat att din tillbaka skickade vara lever upp till våra returneringsstadgar.
Ångrade leveranser som är på väg och återkallas från fraktbolag, får kund stå för frakt tur & retur.
Paket som inte hämtas ut får man stå som kund för frakten tur & retur plus en administrationskostnad på 75kr
Observera: Vi tar ej emot returer skickade som reklamation.