Reklamation, Returer & Ångrat köp
Du hittar våra köpvilkor här
Reklamation, Returer & Ångrat köp
Det är mycket viktigt vid returer men extra viktigt vid reklamationer att man packar ordentligt samt ser till tömma eventuella vätskor och slå av eventuella maskiner så inte skador uppstår under transport. Skulle man inte följa något av detta kommer vi inte att godkänna din retur eller reklamation.
Vid returer är det viktigt att så länge produkterna är i samma skick, inte öppnat eller använt så går det bra och inom 14 dagar sen du mottog det. Frakten står kunden för.
Vid alla typer av reklamationer måste du uppvisa ett faktiskt fel. Behåll därför alltid den defekta produkten och alla tillbehör. Behåll alltid original lådan till produkten. Koder finns skrivna på produktlådan som vi behöver för att kunna hjälpa dig.
cigge.se erbjuder 1 års garanti på alla E-cigaretter, så som moddar och tankar. ( Detta gäller inte normal använding som slitage eller att batterier tar slut)
Vi rekomenderar att du som kund kontrollerar leverans direkt vid mottagandet för att verifiera att din vara är riktig och felfri.
cigge.se står alltid för returfrakt när det gäller skadat, felaktigt gods eller reklamationer. Skulle det inte vara ett fel på en reklamation som vi fått in och gått igenom, så kan vi i vissa fall debitera en avgift för arbetet. Kostnader för frakter, coils och eventuellt andra tillbehör som använts för gå igenom din produkt kan tillkomma. Om du som kund inte följt anvisningarna, riskerar du att få en icke godkänd reklamation. Detta kan ske om du till exempel returnerat produkten utan låda, packat din produkt dåligt så att den har skadats i frakten, eller inte tömt ut eventuell E-juice ur din vätskebehållare.
Om en reklamation har skickats till oss och vi har gått igenom den men inte får svar av kund på telefon, sms eller mail efter kontakt, så kasserar vi produkten efter 2 månader vilket innebär att du går miste om din chans till kompensation.
Retur adress
Eurobrands Distribution AB / cigge.se
Filargatan 7
781 71 Borlänge